donderdag 15 mei 2014

Thor: The Dark World (2013) – Review

Ik vond deze film geweldig! ik durf zelfs zeggen dat hij (met momenten) beter is dan de eerste.
En ik vond de eerste al echt … maar ECHT goed!!
Nu ja, het verhaal op zich stelde niet veel voor vond ik! En normaal zou dit mij enorm storen, maar ik werd continu mee de film in getrokken! vooral door de actie, de humor, het acteerwerk, de visuals, de muziek … Allemaal een perfecte combinatie, en nooit overtreft het één het ander.

actie-scenes of emotionele momenten duren nooit TE lang, ook de soundtrack vind een perfecte combinatie tussen avontuur/actie en emotie!!Alleen vind ik het jammer van het verhaal met Malakith en de convergence en al, hierbij liet de interesse bij mij het soms afweten … ik kon niet goed volgen wat het nut was van “de werelden op één lijn” maar aangezien ik toch genoten heb van deze film, en het niet het verhaal is wat mij het meeste is bijgebleven, maar het tottaal-plaatje!!
Jammer van de bad guy wel …. de eerste Thor film had de beste Marvel villain tot nu toe, dus dit was nogal moeilijk te overtreffen! Maar ik vond Malakith nooit echt een uitdaging voor Thor, ik had nooit het gevoel dat het een persoonlijke kwestie was tussen hem en Malakith … Nooit echt het gevoel dat Thor echt in gevaar verkeerde.

Deze film kon ik beter waarderen dan de nieuwe Captain America! Ik vind het personage van Captain America zelfs 10keer meer interessanter dan Thor, en toch vond ik deze film net dat tikkeltje beter!! Ik weet niet … ik hou meer van die bombastische soundtrack, over-the-top actie … een vleugje humor hier en daar, af en toe wat emotie (NET niet te veel)
……. En jaaa een flinke dosis Loki is wat deze film voor mij nog een sterretje extra verdient!!

zeker genoeg verwijzingen naar The Avengers, wat Marvel-fans (zoals mezelf) zeker en vast zullen waarderen!! de scene met youknowwho-cameo …. echt perfect uitgevoerd!
Ik heb mij geen seconde verveelt of op mijn klok gekeken van “hoe lang duurt dit nog” …. 2uur leuk vermaak en gewoon (ik kan het niet andere verwoorden) PURE FUN!!
4,5*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten