vrijdag 23 mei 2014

Delivery Man (2013) - Review

Vandaag heb ik een film gezien met een hart!

Delivery Man ... een film die zeker niet over of ondergewardeerd is!
wat ik eigenlijk had verwacht van deze film was een flauwe komedie met in de hoofdrol Vince Vaughn! En deze film word ook gepromoot als komedie/drama, maar ik vind deze film geen van beide eigenlijk! Hij was net niet grappig genoeg om een komedie genoemd te worden, maar hij had ook niet genoeg dramatische emotie om een drama te zijn! Ik zie deze film als een "kijk-en-geniet" film ... Deze film had niet al te veel spectaculaire beelden of echt diepgaand acteerwerk, maar hier is het echt het verhaal dat de doorslag geeft!

Vince Vaughn (David) is de biologische vader van 533 kinderen! En ik vind dat de regisseur deze situatie heel goed heeft aangepakt! Deze film is een remake van een Canadese film van dezelfde regisseur! (Hij maakt dus een remake van zijn eigen film) Maar met Vaughn in de hoofdrol vond ik dit eigenlijk een beetje een gok, want de reggiseur kon net zo goed van deze film een "één-in-de-honderd" komedies maken, maar hij heeft er zo veel meer mee gedaan! Hij kwam wel wat flauw op gang, maar de tweede helft van de film had echt mijn volledige aandacht! Ik zat helemaal in het verhaal!

Wat mij vooral opviel was hoe goed Vaughn was in deze hoofdrol! Ik ben hem gewoon als de sullige komiek, en nu ja op sommige momenten is hij ook een sullige komiek in deze film ... maar op het scherm zet hij een echt persoon neer! Ik voelde mee met wat dit personage voelde! En ik vind echt dat Vince wat meer van deze rollen mag aannemen! ... alstublieft blijf weg van de shot-for-shot remakes van klassieke horrorfilms (I'm looking at you ... Psycho 1998)
Maar ik vond dat zijn performance niet echt geforceerd overkomt, ik voelde dat Vaughn echt begreep waar het verhaal over ging en waar het naartoe ging! Voor de eerste keer in een lange tijd zag Ik echt emotie in zijn ogen!

Chris Pratt als de stuntelige, out of shape best friend! In mijn Lego Movie-review zei ik al dat ik Pratt een acteur vind dit echt onderweg is naar de a-list! In deze film vond ik hem als David's advocaat, hij was een beetje de komische noot in deze film, een perfecte toevoeging! Ik had in een andere review gelezen dat ze zijn personage wat geforceerd vinden en zijn grappen te flauw zijn! Maar ik vond zijn personage en zijn chemie met Vaughn echt perfect ... niks op aan te merken!

Ik had toch graag wat meer echt "kunstzinnigere" beelden gezien in deze film! Wat ik bedoel is dat deze film zich ook afspeelt in New York, en ik had graag wat spectaculaire, mooie, inspirerende natuur/skyline-shots ofzo gezien, maar dit is natuurlijk een persoonlijke wens!!

Nu ja, dit is al bij al lang géén perfecte film! Ik vond hem zelf oke ... maar echt héél oke! Ik had graag een paar van de kinderen een beetje meer zien uitgewerkt, we krijgen maar een paar kinderen te zien met echte persoonlijkheid, en ik had hier graag wat meer van gezien! Ik vond de scenes met Vaughn en de gehandicapte jongen echt gewoonweg prachtig! Zoveel emotie met zo weinig woorden!

Ik heb genoten van de film en heb me echt geen seconde echt verveeld! Ik kan hem echt nie aanraden als drama of komedie, maar gewoon als een mooie film om eens gezien te hebben! Leuke film voor op een zondagnamiddag! ik geef hem toch een 3,5!