donderdag 15 mei 2014

Godzilla (2014) – Review

Ik had eigenlijk meer een film verwacht met in de hoofdrol Godzilla en dan wat menselijke personages eromheen geschreven!! Maar ik kreeg het tegenovergestelde … goed geschreven personages die verwikkeld zijn in een situatie waarbij godzilla in voorkomt!!

Maar ik heb echt genoten van deze film! hij is op momenten misschien iets langdradiger dan nodig, of net wanneer het interessant gaat worden gaan ze over naar de volgende scene!! Ik heb mij het hardst geamuseerd met de laatste 20minuten van de film, Daarin zien we Godzilla en al zijn kracht in volle glorie!! En wat ze beter deden in deze film dan in de 1998-versie (ja ik denk dat bijna ALLES beter is dan in die versie) maar ze maken van Godzilla een soort van anti-hero, in de Emmerich-versie is hij alleen maar een monster/dier dat in New York wat rondloopt en het US-army achter zich aankrijgt, In deze film hebben ze van Godzilla echt een personage gemaakt. Ik voelde soms echt de pijn die hij onderging en ik leefde echt mee met Godzilla!!

ik had graag een disaster-movie gezien met godzilla in de hoofdrol die gebouwen en monumenten vernietigd, maar ik denk dat dat meer jaren 90 materiaal is!! dit is 2014 … en wij kregen een moderne (en vooral) volwassen film! En ik vond het super! Ik vond de opbouw in het begin ook supergoed …. doordat we Godzilla in het begin niet echt te zien krijgen, maar wel wat geschiedenis te horen krijgen, begint dit allemaal op te bouwen naar het moment dat we Godzilla voor het eerst zien! en dan is het een moment van “WOW”.

Ps. De atomic-breath van Godzilla in deze film …… had ik niet zien aankomen maar dit was echt een moment om uit mijn zetel te springen en te roepen: “F*** YEAH!!

Waar ik van verschoot is hoe weinig screentime Bryan Cranston EN Godzilla zelf kregen, nu ja “weinig” …. Ik had verwacht dat deze 2 heel de film zouden delen. Cranston haalt het midden van de film niet eens, en ik denk dat Godzilla net over de helft pas in beeld komt!! Dit stoorde me helemaal niet, maar ik had de dood van Cranston gewoonweg niet zien aankomen .. wat het voor mij nog emotioneler maakte!

Ik heb me uiteindelijk nooit verveeld en zat tijdens de actie-scenes op het puntje van men stoel!Prachtige cgi, fenomenaal acteerwerk van Cranston, Taylor-Johnson (en ja, zelfs Godzilla), een goed verhaal, mooie cinematography en een goede score van Alexandre Desplat (wat me eigenlijk wel een jaren 90 gevoel gaf)! allemaal ingrediënten die deze film voor mij een goeie 4,0 verdient!!

De film is niet perfect en ik weet zeker waar de meeste kijkers problemen mee gaan hebben, maar ik denk dat je bij een film als dit logica enzo een beetje opzij mag schuiven en gewoon je ogen en oren even laat genieten van al het harde werk dat in deze film is gestoken! Ik vind wel dat de makers wisten waar ze mee bezig waren En ze hebben zeker hun hart in deze film gestoken.

Dus zeker en vast een goed verdiende …. 4,0*