donderdag 15 mei 2014

The Amazing Spider-Man 2 (2013) – Review

Ik was één van de weinigen die de eerste film wél kon appreciëren, Ik vond hem lang niet perfect maar ik had 2jaar geleden genoten van een avondje met mijn friendly neighbourhood Spider-Man!!
En deze middag had ik het genoegen om nog eens te mogen genieten van een goeie summer blockbuster sequel die zijn voorganger voorbij steekt in vele aspecten.

Ik kan zelfs zeggen dat ik deze film kan plaatsen naast (Raimi’s) Spiderman2.

Ik hou eigenlijk zowizo al veel meer van dit soort films dan van (de ietswat donkerdere) Nolan’s Batman trilogy of de recente Captain America … de sfeer, de humor, de “Spiderman swinging around New York”, The costume (dit was voor mij HET grootste probleem uit de eerste Amazing Spider-man, het kostuum was voor mij nooit “echt Spiderman” genoeg) , de score van Hans Zimmer (ik was zelf ook een fan van James Horner’s, maar deze doet er nog een schepje bovenop).
Ik vind echt dat deze film geleerd heeft van de enkele fouten die de eerste WEL heeft gemaakt, en ik denk echt dat de regisseur naar de wensen van de fans heeft geluisterd!

Wat mij vooral opviel was dat, hoewel ik al vele superhelden films heb gezien en de formule (vooral hoe deze films eindigen) een beetje cliché begint te worden, heeft deze film me toch aangenaam verrast. Zeker met de plotwendingen die de film nam , het einde had me toch erg verrast, niet veel films hebben de ballen om deze superhero-formule te breken … en ik denk dat mensen die de film al hebben gezien wel weten welke scene ik bedoel! (Ik had hierover in de comics al gelezen, maar ik dacht dat dit in een filmversie van Spiderman nooit echt gepast kon overkomen)

ik heb geprobeert zoveel mogelijk clips en trailers te vermijden (ik heb alleen 1of2 trailers gezien) om toch een beetje spoiler-free deze film in te gaan! En ik kan echt zeggen dat film -en Spiderfans deze film zeker en vast zullen waarderen.

Ik was ook aan het twijfelen tussen een 4* en 4.5* …. maar ik dacht, Screw it … Loved this movie!!
Eindelijk zien we Spider-man (terug) in all his glory!!

4.5*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten