donderdag 15 mei 2014

Jurassic Park 3 (2001) – Review

Niet een perfecte film, maar ik denk dat het grootste probleem is dat deze film gewoon in de schaduw van zijn originele eerste deel staat!

Jurassic Park was gewoon zo’n meesterwerk in elk aspect (en zeker voor zijn tijd) dat deze film (die een aantal jaren voorsprong heeft in technologie en cgi) gewoon niet kan tippen aan de eerste!
Verhaal is een beetje simpel, personages een beetje one-dimensional, de film leek mij grotendeel ook gefilmd te zijn in een studio … Die jungle leek mij overal te perfect en proper en er waren precies TE veel open plekken om echt Hawaii jungle te zijn (vliegruigcrash met spinosaurus bijvoorbeeld). Maar wat mij stoorde op sommige momenten was de cgi … Op sommige momenten leek de T-rex gewoon niet echt geloofwaardig! Jammer … Want ik kon perfect zien welke shot een animatronic was en welke shot CGI was!

Niks mis met het acteerwerk, maar ook niks speciaal! Alan Grant leek mij in het verhaal gestoken om hem gewoon nog eens terug te kunnen zien ( hoewel ik moet toegeven het fijn te vinden om hem nogmaals te zien in JP), William Macy was ook leuk eens te zien in deze rol! Absoluut niks mis mee!
Nog eens wat ik miste was John Williams!
Ik hoorde het Jurassic Park-theme .. Maar ik hoorde gewoon dat dit Williams niet was, jammer … Maar ik vond het fijn om het JP-theme toch nog eens te horen en niet dat ze deze helemaal zouden vervangen met een nieuwe soundrack! Bracht wat nostalgische gevoelens naar boven voor mij!

Ondanks alles heb ik mij goed genoeg geamuseerd, gewoon hersens even op nul gezet! Een puur avontuur-verhaaltje! Niks mis mee, maar ze hadden er zeker véél meer van kunnen maken!

Een 3,0 is zeker niet te weinig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten