donderdag 15 mei 2014

Godzilla (1998) – Review

Ik snap de negatieve reacties en de super-lage rating op imdb soms niet goed!

Laat ik mezelf corrigeren, Ik snap de niet waarom mensen dit zo’n lage rating geven!!
Veel mensen zien dit als zo één van die mega slechte blockbusters! En DIT snap ik nu net niet?! Is deze film zoveel slechter dan Independence Day?! “Inday” is beter, jaa …. maar ook deze film heeft zijn silly-momenten, silly dialoog, silly stereotiepe personages!

… Ik geef toe, ik heb (nog) nooit de originele Godzilla films gezien dus dit was mijn eerste kennismaking met Godzilla zovele jaren geleden! (heb deze 10jaar geleden ofzo gezien, en ga morgen de 2014-versie zien) Maar ik vond deze film altijd al gewoon puur entertainment!! En is dat niet de bedoeling van film, ons een paar uurtjes uit ons eigen leventje halen en eventjes laten genieten van wat entertainment?! Ik breek een film niet graag af omdat hij een aantal foutjes maakt!!
MAAR Ik heb zelf natuurlijk ook wel problemen met deze film zoals het acteerwerk van Broderick, maar hij doet aardig zijn best en ik vond hem altijd een behoorlijk likable character! Jhaa de effecten zijn wat outdated, maar ik vond deze nog behoorlijk goed (voor die tijd)! Ik snap wel dat vele mensen vinden dat deze film wat van Jurassic Park wil stelen en wat inspeelt op de dino-hype van toen …. Maar uiteindelijk heb ik mij daar nooit echt aan gestoord, ik vond die scenes in Madison Square Garden altijd een behoorlijk enge en actievolle “third act”!

En jaa … die scenes met Siskel en Ebert zijn zoo over the top … maar toen ik dit de eerste keer zag, wist ik niet eens wie Siskel en Ebert waren, dus voor mij was dit personage gewoon de burgemeester van NY, ik wist niet beter dus voor mij was dit een fictief personage als elk ander.

EN jaa … Godzilla is niet “Godzilla” …..
Ik denk dat mensen deze film heel hard vergelijken met de originele Godzilla films (en zoals ik al zei, ik heb ze nog nooit gezien) en ik snap dat ze wat zijn afgedwaald van het originele recept, dus ik snap waarom de meeste fans een beetje teleurgesteld zijn met wat ze met hun held hebben gedaan! Maar ik denk dat daar net mijn voordeel in ligt, ik heb de originele versies nooit gezien dus ik kon nerges kritiek op hebben van …. “dit is niet Godzilla” of “zoiets zou Godzilla nooit doen” want ik kende Godzilla toen nog niet! Dus voor mij was dit gewoon een (Ja ik ga het toch zeggen) “dino-achtig monster dat New York aanvalt”-film.
En ik denk dat als (ze een ander monster hadden gebruikt, bijvoorbeeld Cloverfield ofzo en) deze film niet de naam Godzilla droeg …. deze film helemaal anders bekeken zou worden!!
Ps. vond de Score van David Arnold altijd super! Heb deze ook op men Ipod!!

In a nutshell: ….. Ja, deze film heeft fouten .. Ja, deze film is geen oscar-materiaal .. Ja, ze hadden misschien betere casting-keuzen gemaakt .. Ja, ze hadden zoveel meer kunnen doen met de source-material .. Ja, ik heb dit nooit een perfecte film gevonden …. MAAR NEE, dit is géén super slechte film, en als je van (the silly-ness of) Independence day en (the adventure of) Jurassic Park houd, kan ik je zeker deze film aanraden!!
Ik heb deze film gekeken toen ik 13 ofzo was (denk ik) en ik bekijk deze film tot op deze dag nog altijd op dezelfde manier: gewoon 2u en 20 minuten verstand op nul, en gewoon even genieten van een leuke avontuur en actie-film!!

4,0*