donderdag 15 mei 2014

Jumanji (1995) – Review

Ik denk wat deze film zeker een hogere waardering krijgt is dat deze film niet te kinderachtig of kleurrijk wil zijn!
De meeste familiefilms tegenwoordig willen veel te vrolijk of kleurrijk zijn, terwijl deze echt durft om (een beetje donkerder te zijn dan de meeste familiefilms ! En een klein beetje humor van Williams en Hunt erbij, de perfecte combinatie! Deze film durft donker te zijn, maar met momenten ook een beetje (niet te) luchtig!

Dit had ik eigenlijk ook niet verwacht dat Williams een redelijk serieusere rol heeft! Hij heeft nog altijd dezelfde humor die we gewoon zijn, maar hij is een beetje meer down-to-earth! Zijn personage heeft al wat meer meegemaakt en hij probeer dit echt goed over te bengen door deze rol ook niet al TE luchtig te spelen. En ik vind dat dit hem meer likable maakt als een personage!


Ik heb deze film jaren geleden gezien, en hij heeft ng altijd zn kwaliteit behouden, ik hou nog altijd evenveel van deze film als vroeger! Géén perfecte film, hij heeft zeker een aantal “foutjes” … Zoals bijvoorbeeld de cgi (hoewel het toch knap gedaan is voor die tijd, komen de aapjes voor mij niet echt geloofwaardig over) Maar ik denk dat deze film zeker een mooie 3,5 verdient!

Dus …. 3,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten